5 tipov ako zvýšiť predaj


Ak predaj nie je dostatočný a neprináša potrebný zisk, všetci sa zhodneme na tom, že treba niečo robiť. Byť úspešným predajcom sa nedá stať tak, že nevyviniete úsilie. Čím chcete byť úspešnejší, tým viac musíte pracovať na svojom zlepšovaní sa.

Ak sa váš produkt alebo služba dostatočne nepredáva a neprináša vám zisky, znamená to, že niečo robíte zle alebo nedostatočne. Pochopiteľným krokom je preto nájdenie príčin, kvôli ktorým to nejde. Aj keď vám nemôžeme presne napísať, prečo to nejde, môžeme vám dať 5 tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť zisk.


Celá „veda“ predaja sa rokmi neustále vyvíja a mení. Na trh prichádzajú nové produkty, staré produkty v novom šate, noví konkurenti a pod. Ak chcete na trhu zostať a ďalej fungovať, musíte sa tomuto napredovaniu prispôsobiť. Ako teda zlepšiť predaj a zabezpečiť si tak prežitie?

1. Buďte spoľahlivejší

Naučte sa o svojom produkte všetko, čo sa dá. Ak ho budete perfektne poznať, budete môcť svojim zákazníkov produkt podať uveriteľnejšie. Uvedomíte si, kde sú jeho výhody oproti konkurentom a v čom naopak zaostáva.

To, že ste spoľahlivejší než ostatní musíte patrične dať na vedomie prostredníctvom reklamy. Aby ste pôsobili spoľahlivejšie, musíte prekonať svoje obavy. Vaše myšlienkové návyky totiž ovplyvňujú to, aké nadšenie pre svoj produkt vyžarujete, či ste vytrvalí, odolní. Mali by ste sa zbaviť tých emócií, ktoré sú neproduktívne a nič dobré vám neprinášajú.

2. Dostaňte sa do mysle zákazníka

Ak chcete vedieť, čo zákazníci potrebujú a po čom túžia, musíte sa im dostať do mysle. Psychológia predaja je veľmi užitočným odborom a je kľúčom k pochopeniu ako predávať. Dobrý predajca je empatickým človekom, ak teda empatiou ešte neoplývate, začnite s jej osvojovaním.

Premýšľajte nad tým, ako môžete zákazníkov presvedčiť o tom, že niečo potrebujú a že u vás nájdu ten najlepší produkt. Dajte do popredia funkcie svojho produktu, ktoré napríklad pomôžu znížiť náklady zákazníka. Pri predaji buďte kreatívni, to sa najmä týka marketingu.

3. Zlepšujte proces predaja

Naučte sa mapovať a analyzovať každú z fáz predaja. Zistite a pochopte svoje obchodné medzery. Klaďte si veľa otázok: čo robíte najlepšie, pre koho je určený produkt, ako najlepšie pristupovať k produktu, koľko ste ochotní investovať do lepšieho predaja a pod. stanovujte si ciele, straty, aby ste mohli lepšie zaznamenať, ako ste pokročili. Potrebujete dosiahnuť čo najefektívnejší marketing, potrebujete získať silné obchodné zručnosti.

Veľa pomôže i sledovanie spätnej väzby, o čom sme písali v jednom z predošlých článkov. Úspech v predaji vyžaduje veľa pýtania sa, počúvania a konania. Otázky majú byť kreatívne, priame a relevantné. Musíte byť veľmi dobrým poslucháčom. A nakoniec: musíte prijať efektívne opatrenia, ktoré dokážu, že zákazníka dobre počúvate.

4. Vyjdite zo zóny pohodlia

Jednou z najväčších prekážok predajcov či podnikajúcich ľudí je to, že sú príliš pohodlní a nevedia vyjsť zo svojej komfortnej zóny. Práve mimo tejto zóny však sú príležitosti, o ktoré inak prichádzajú. To, že ste na začiatku nastavili svoj predajný proces neznamená, že ďalších desať rokov nebudete nič robiť.

Musíte si uvedomiť, že je čas vyskúšať nové techniky, nájsť efektívnejšie riešenia. Čítajte nové knihy týkajúce sa vášho podnikania, informujte sa a nezaostávajte v učení sa. Rozvíjať predajné zručnosti je celoživotným procesom. Vždy je čo sa naučiť.

Maximalizujte čas, ktorý venujete učeniu sa. Určte si ciele a snažte sa ich dosahovať. Ak sa každý deň niečo naučíte, za rok môžete dostať svoju firmu na omnoho lepšiu priečku. Ak chcete zisky, chce to tvrdú snahu.

5. Motivujte seba aj zákazníkov

Jeden z dobrých talentov, ktorými skvelí predajcovia disponujú, je ich schopnosť motivovať sa a motivovať iných. Ak si plne uvedomíte, aké máte schopnosti, ak poznáte svoj produkt, ak poznáte problém zákazníka a ste pripravení ponúknuť mu riešenie, ste pripravení motivovať zákazníkov.

Ak však vy sami nedisponujete motiváciou, nedosiahnete to ani u iných. Ukážte svoju vášeň pre produkt, ukážte im skvelé riešenie práve teraz – tento pocit naliehavosti je kľúčovou predajnou zručnosťou.


Predaj nie je iba o ponúknutí produktu s predpokladom, že zákazník to automaticky kúpi. Za každým predajom je veľa času stráveného analýzami, je za tým tvrdá práca. Predajný proces sa nezaobíde bez týchto aspektov:

  • Zoznámte sa s tým, čo chcete robiť. Pýtajte sa, prečo to robíte –a to nie len na začiatky celej cesty, ale neustále
  • Aká je vaša cieľová skupina a prečo?
  • Čo chcete svojej cieľovej skupine povedať a prečo?
  • Ako váš produkt vyrieši problémy vašej cieľovej skupiny?
  • Ako vediete svoj tím, ako ich podporujete?
  • Ako odmeňujete svoj tím?
  • Ak sa udeje niečo zlé, ste vy tým, kto berie zodpovednosť alebo tú vinu pripíšete tímu?


Ak sa necítite v každej etape svojho predajného procesu dosť istí, nájdite si školenia alebo poradenstvo, aby sa táto vaša neistota neprejavila na napredovaní podniku. A až budete mať pocit, že už ste dosť dobrí, nezabúdajte, že aj tí najlepší majú priestor na zlepšenie. Nachádzajte svoje slabosti a zlepšujte sa v tých oblastiach.

Vždy sa stanovte ciele, aby ste dokázali robiť aj to, čo sa vám menej pozdáva. Snažte sa o to, aby vaša kreativita neupadala alebo obnovovala sa. Dajte si otázku, ako podľa vás vyzerá dokonalý predajca a potom sa snažte takémuto predajcovi čo najviac priblížiť.

V zlepšovaní svojich predajných zručností sa medze nekladú. Je to voľné pole, kde máte nespočetné možnosti. Vyžaduje si to však trpezlivosť, odhodlanosť a ochotu vyjsť zo svojej komfortnej zóny. Ako náhle budete mať pocit, že stojíte na mieste, posuňte sa zasa na ťažší level a prekonávajte sa. Iba takto sa môžete stať skvelým predajcom a zvýšiť svoje zisky.



Páčil sa Vám tento článok?

Zdielajte ho

Tip

Zháňate dodávateľa?


Ušetrite čas a náklady pri obstarávaní

Jednoducho zdarma zadajte dopyt a nechajte sa osloviť dodávateľmi


Zadať dopyt