Ako napísať popis o spoločnosti


Dôležitý aspekt vašej prezentácie

Viesť podnik znamená mnoho vecí... Predovšetkým je to však zodpovednosť za to, kam podnik smeruje. Na to, aby podnik napredoval a bol ziskový je potrebné zvládnuť veľa dôležitých faktorov. Niektoré sme si spomenuli v predošlých článkoch, iným sa budeme venovať v tomto článku a ďalšie nás ešte len čakajú. Dnes sa bližšie pozrieme na prezentáciu firmy či podniku v rámci sekcie „O nás“ napr. na internetovej stránke.

Sekcia „O nás“ je tu na to, aby potenciálneho zákazníka oboznámila s tým, kto ste, čo robíte, čo ste dokázali a prečo ste vy tou správnou voľbou pri riešení problému potenciálneho zákazníka. Niektorí sa doslova okúňajú pri zmienke o tejto sekcii, nechcú sa vraj príliš vychvaľovať, na druhej strane tu sú tí, ktorí poriadne nevedia, čo písať, pretože nechcú čitateľa unudiť siahodlhým životopisom firmy. Ako pri väčšine vecí v živote – aj tu platí pravidlo: zlatá stredná cesta je tou správnou voľbou.


V sekcii „O nás“ hovorte o svojich skúsenostiach, o tom, koľko rokov ste na trhu, porozprávajte návštevníkom svoj príbeh, prezraďte im dôvod vzniku firmy, ukážte progres. To, že ľudia uvidia, ako ste sa vyvíjali, im napovie viac o vašich hodnotách. Ukážte, aké máte schopnosti, akú máte kvalifikáciu.

Keďže pravdepodobne to, čo ponúkate vy, ponúka i mnoho ďalších, práve v tejto sekcii by ste mali ukázať, v čom ste iní, prečo vy ste tým najlepším výberom.


Ak práve riešite túto sekciu a zaoberáte sa otázkou, v akej osobe písať, odpoveď môže byť rôzna. Niektorí sa domnievajú, že by to malo byť písané ako keby treťou stranou, ktorá poskytuje informácie. My si však myslíme, že je to veľmi nudné. Sekcia „O nás“ splní lepšie svoj účel, ak bude napísaná v prvej osobe jednotného či množného čísla.

To, čo návštevník na vašej webovej stránke hľadá, ste vy ako skutočný človek. návštevník vás chce viac spoznať. Ak vo vás nájde vášeň pre poslanie spoločnosti, ak nájde neformálnosť, no napriek tomu profesionalitu a aj humor v jednom, možno máte vyhraté. Veľakrát rozhodujú obyčajné ľudské sympatie.


Čo do úvodu sekcie „O nás“?

Do úvodu je dobré dať nejaký zaujímavý fakt, ktorý môže pôsobiť i prekvapivo. Spomeňte svoju úspešnosť, že máte mnoho zamestnancov... Ak chcete pôsobiť príťažlivo, využite dobrý príbeh. Tie ľudia milujú. Nejeden podnikateľ svoje úspešné podnikanie začal po nejakej náhode alebo zvláštnej situácii. Ak aj za vaším začiatkom je dobrý príbeh, nebojte sa ho rozpovedať.

Úvod by mal vyvolať trochu napätia, aby chcel návštevník čítať ďalej. Počas vášho podnikania určite prišlo pár zlomových momentov – povedzte v tejto sekcii aj o nich. Je vhodné, ak do úvodu zahrniete aj nejakú tú fotografiu – pokojne nech to je niečo z vášho pracovného prostredia. Ak ide napríklad o firmu, kde sa spracúva kov, ukážte čitateľovi niečo z toho. Podáte tak o sebe skutočný a hodnoverný obraz, návštevník vás viac spozná a môže vám tak začať viac dôverovať.

Nebojte sa byť osobní a ukázať, čo sa deje „v zákulisí“ – práve na takomto princípe fungujú úspešné a ľuďmi využívané sociálne siete. Odporúča sa dokonca aj ukázať, že ste zraniteľní. Nik z nás predsa nie je stopercentný – ukážete, že ste tiež človek.

Skúste sa tiež vcítiť do svojich zákazníkov a podľa toho tvorte sekciu „O nás“. Má byť totiž uspôsobená tomu, aké emócie chcete dať návštevníkom.


Nemusíte byť dokonalí

Stačí, že stránka bude vizuálne príjemná a príťažlivá. Ak aj budete mať pocit, že sekcia „O nás“ ešte nie je perfektná, nevadí. Je lepšie uverejniť niečo ako nič. Tú sekciu predsa stále môžete upraviť. Nechajte si na jej vytvorenie ale dostatok času. Vráťte sa k sekcii napríklad o nejaké tri alebo štyri týždne a budete ju vnímať v novom svetle. Pýtajte sa tiež na názor priateľov. Spätná väzba je dôležitá v každom procese.


Kto sa díva na stránku?

  • Každý človek používajúci web sa dá charakterizovať niekoľkými slovami: je netrpezlivý, pred detailnejším prejdením stránky najprv iba zbežne prejde obsah, web používa cielene. Čo z toho pre vás vyplýva? Že máte iba pol minútky na to, aby ste stránkou zaujali.
  • Na stránku sa dívajú ľudia, ktorí niečo hľadajú, niečo potrebujú. Ak si prečítajú sekciu „O vás“, musia z nej odchádzať v presvedčení, že vy ich problém alebo potrebu vyriešite a nie len to – že ste aj najlepším riešením. Je napríklad pozitívne, ak máte vo firme niekoho, kto má istú dôveryhodnosť (čo sa týka odvetvia). Napíšte o ňom, predložte to, čo vás robí lepšími od iných. Môže sa napríklad jednať o nejaké ocenenie.
  • Návštevníci stránky chcú nájsť dôveryhodnú firmu. Ukážte návštevníkom webu, prečo vám môžu dôverovať. Ukážte im svoju ľudskosť a nie strohosť a pusté fakty. Nepotrebujú vedieť každú drobnosť o vašej spoločnosti, potrebujú riešenia na svoje problémy.


Nebojte sa humoru

Viete, že človek viac dôveruje niekomu, kto je zábavný? Pri zábavných ľuďoch má človek pocit, že možno viac budú počúvať jeho potreby. Humor ľudí zbližuje, z chladnej anonymity urobí sympatické predstavenie sa.


Pri správnom poňatí sekcie „O nás“ vám pomôže aj kladenie si týchto otázok:

  • Aké publikum „mám pred sebou“?
  • Čo hľadajú ľudia, ktorí navštevujú stránky podobné tej mojej? Čo je ich cieľom?
  • Ako sa odlišujem od konkurencie?
  • Čo chcem, aby návštevníci mojej stránky po jej prečítaní urobili?


Ktoré frázy sú neefektívne v sekcii „O nás“?

  • „Snažíme sa, aby...“ – týmto vyvolávate dojem, že sa iba usilujete a že ste sa zatiaľ nikam nedostali. Namiesto tejto frázy priamo ukážte výsledky doterajšieho úsilia.
  • „Našim cieľom je...“ – ľudia chcú obchodovať s niekým, kto už nejaké ciele dosiahol. Preto ukážte to, čo ste dosiahli.
  • „Zaviazali sme sa, že...“ – tým, že tieto frázy používa už veľa firiem neúprimne, stratili na svojom význame. Radšej ukážte to, k čomu ste sa zaviazali, teda prácu, ktorú robíte.


Rada na záver

Nemusíte tvrdo presviedčať svojich návštevníkov. Dobrá práca, skvelé produkty a výsledky hovoria samy za seba. Pomôcť tomu ale môžete aj cez sekciu „O nás“. Ukážte potenciálnym nákupcom, že vďaka vám môžu mať zasa o trochu lepší život.



Páčil sa Vám tento článok?

Zdielajte ho

Tip

Zháňate dodávateľa?


Ušetrite čas a náklady pri obstarávaní

Jednoducho zdarma zadajte dopyt a nechajte sa osloviť dodávateľmi


Zadať dopyt