Prečo je pre Vás vizuálny maketing dôležitý?


Ak je vaším cieľom zvýšiť zobrazenia vášho obsahu minimálne o 90 %, potom sa zamerajte na vizuálnu stránku. Vizuálny marketing je nepostrádateľný. Viac ako 90% našej komunikácie sa totiž deje vizuálne. Prv, než si stihneme prečítať niekoľko slov si urobíme dojem vizuálny.

Okrem toho, keď niečo počujete či prečítate, nezapamätáte si to v takej miere ako to, čo vidíte. Až 80% toho, čo vidíte, si zapamätáte. Ak chcete, aby váš obsah ľudia zdieľali, okrem kvalitného obsahu musíte zapracovať na vizuálnom marketingu.


Aké sú hlavné výhody vizuálneho marketingu?

  • Vizuálny marketing tvorí esenciu stránky. Je to nový jazyk internetu.
  • Prostredníctvom vizuálneho marketingu môžete posunúť komplexnú správu ľahkou a rýchlou cestou.
  • Cez vizuálny marketing príbeh vašej firmy, mena či stránky dostane emocionálny náboj.
  • Stále platí, že jeden obrázok niekedy povie viac než tisíc slov.
  • Rýchlejšie tak zachytíte návštevníkovu pozornosť.
  • Pri správnej implementácii svojej vizuálnej marketingovej stratégie dáte jasne najavo, prečo vaša spoločnosť existuje, nie len to, kto ste.
  • Začlenenie vizuálneho obsahu vám môže pomôcť správne zacieliť a premeniť záujemcov na dlhodobých kupujúcich.


Vizuálny marketing zahŕňa:

  • Infografy – infografy sú perfektným nástrojom na údaje a štatistiky. Ak je štatistika dobre vizualizovaná a má príbeh, ľudia ju budú vnímať veľmi pozitívne a budú ju zdieľať.
  • Videá – ak chcete prezentovať určitý problém a jeho riešenie, video je skvelým spôsobom ako to užitočne urobiť. Video má veľmi dobrý vplyv na rozhodovanie zákazníkov. Prečo to nevyužiť?
  • Kreatívne obrázky – ak píšete článok a jeho súčasťou budú aj obrázky, čitatelia budú mať tendenciu článok dočítať.
  • Prezentácie aj koláže – cez prezentácie môžete dobre komunikovať s divákmi. Ak sa zvolí atraktívny dizajn a farby, z prezentácie bude efektívny spôsob udržania pozornosti ľudí.

Ponuka je pestrá, už len stačí poňať to správne. Facebook, Instagram či Pinterest, všetky tieto úspešné sociálne platformy majú jedno spoločné: sú riadené obrázkami...


„Ľudí zaujíma a baví všetko, čo je krátke, zábavné či akčné."


Sú dva hlavné dôvody, prečo vizuálny marketing potrebujete mať v perfektnej kondícii:

1. Vizuálny marketing totiž pomáha budovať vašu značku

Práve branding je kľúčovým prínosom vizuálneho marketingu.Prostredníctvom vizuálnej stránky vyjadrujete hodnoty, ktoré vaša firma vyznáva. Prezentujete svoje ciele. Cez tento marketing môžete vysvetliť, prečo ste na trhu. Vizuálny marketing by sa mal podieľať na tvorbe vášho firemného loga aj značky spoločnosti.

Všetko, čo v tomto smere podniknete, ale musí byť konzistentné. Ľudia tak ľahšie identifikujú vašu spoločnosť. Ak teda zdieľate nejaký obsah, musíte sa pýtať: Akú správu to vyšle o mojej spoločnosti?

2. Vizuálny marketing pomáha zdieľať váš obsah

Faktom je, že ľudia radšej zdieľajú obrázok ako text. Taktiež to je lepšie z hľadiska komentárov ďalších ľudí. Obrázok okamžite angažuje k zapojeniu sa. Cez obrázky či videá môžete používateľom napríklad vtipne priblížiť zákulisie na vašom pracovisku.

Cez obrázky a ostatné typy vizuálneho marketingu sa k ľuďom dostanú informácie v tej príťažlivejšej forme.


Pred tým, než sa pustíte do vizuálneho marketingu, si potrebujete vytvoriť svoj štýl.

Môžete mať totiž pripravené super obrázky, jednoducho perfektný vizuálny obsah, bez vytvoreného štýlu vašej firmy to bude takmer nepoužiteľné.

Pri tvorení štýlu sa držte jednoduchosti a jasnosti, nepreháňajte a držte sa napríklad aj nasledujúcich krokov:

  • Najprv je nutné vybrať farebnú paletu.
  • Musíte si okrem iného určiť, akú náladu či pocit má vaša značka vyjadrovať. Má to byť niečo hravé alebo skôr vážne?
  • Taktiež by ste mali vybrať približne tri typy písma, ktoré sa budú objavovať vo vašom vizuálnom obsahu. Značka tak bude pôsobiť súdržne.
  • Musíte tiež vybrať typ obrazu, ktorým sa budete prezentovať. Nezabudnite tiež na jednotný filter.
  • Riaďte sa aj psychológiou farieb
  • Pri vizuálnom marketingu sa dívajte na to, koho chcete zaujať a kto sú vaši návštevníci.
  • Dajte si pozor na to, aby vami zdieľané fotografie či videá boli vo výbornej kvalite, aby ste komunikovali konzistentne a hlavne buďte pre svojich návštevníkov prehľadní.


Aj keď sa vám tieto kroky môžu zdať jednoduché, či ľahko uskutočniteľné, opak je pravdou. Dajte si preto záležať na tom, aká informácia pôjde z vášho vizuálneho obsahu.

Celé toto marketingové úsilie vezmite ako zábavu, nechajte si na to dostatok času i prostriedkov. Môžete tak vytvoriť úžasný obraz vašej spoločnosti, zvýšite si návštevnosť a budete zapamätateľnejší!


Páčil sa Vám tento článok?

Zdielajte ho

Tip

Zháňate dodávateľa?


Ušetrite čas a náklady pri obstarávaní

Jednoducho zdarma zadajte dopyt a nechajte sa osloviť dodávateľmi


Zadať dopyt