Prečo je spätná väzba od zákazníkov dôležitá pre vaše podnikanie?


Vo svete podnikania sa firmy a spoločnosti často spoliehajú práve na spätnú väzbu od zákazníkov. Potrebujú odpovede na to, či sú ich produkty a služby uspokojivé alebo nie. Na zisťovanie takejto spokojnosti a na meranie spätnej väzby sa využívajú napr. sociálne platformy ako Facebook, LinkedIn a Email. Spätná väzba či reakcie od zákazníka pomáhajú podnikateľom mať jasnejší pohľad na to, čo robia dobre a v čom sa musia zlepšiť.

Spätná väzba je užitočná informácia alebo aj kritika, ktorá sa týka určitého konania jednotlivca voči inému jednotlivcovi. V intenciách marketingu sa jedná teda o získavanie zákazníckeho názoru na spoločnosť, produkt alebo službu.


Čo myslíte, je spätná väzba zákazníka dôležitá pre každého podnikateľa?

Je jedno, či ste podnikateľ na voľnej nohe, či ešte len začínate, alebo ste skúsený – spätná väzba od zákazníkov je dôležitá súčasť úspechu každej firmy.

Zhromažďovanie spätnej väzby býva dosť únavným procesom, často frustrujúcim. Netreba sa však tohto zistenia zľaknúť. Môže vám veľmi pomôcť. Vďaka nej môžete zmeniť produkty, aby lepšie zákazníkom „sadli“- jednoducho aby vyhovovali ich potrebám. Ak sa ešte stále pochybovačne dívate na tieto riadky, skúste si prečítať niekoľko dôležitých bodov, kvôli ktorým by ste spätnú väzbu nemali nechať bokom:

Spätná väzba môže v prvom rade podniku pomôcť zlepšiť produkt alebo službu.

Spätná väzba zákazníkov sa bežne používa počas celého procesu vývoja produktu, aby sa zabezpečilo, že konečný produkt je niečo, čo rieši problém zákazníka alebo spĺňa potreby. Vďaka spätnej väzbe si uvedomíte, aké nedostatky máte vo svojom procese, následne ich s celou spoločnosťou budete môcť zmeniť k lepšiemu.

V konečnom dôsledku to nakoniec pomôže k vyšším ziskom a väčšej spokojnosti klientov. Spätnú väzbu majte napr. na svojej webovej stránke. Mnoho veľkých a úspešných spoločností sa naučilo počúvať správne kritiku i celkovú spätnú väzbu, a tak mohli vytvoriť produkty, ktoré reagovali na potreby klientov. Počúvanie vašich zákazníkov je jediný spôsob, ako zaručiť, že vytvoríte produkt alebo službu, ktorú skutočne chcú kúpiť.

Spätná väzba pomáha identifikovať slabé miesta vo vašej firme

Môže sa stať, že napriek snahe analyzovať chyby vo svojom podnikaní, mnohé prehliadnete. Ste len človek, je to prirodzené. A presne na to sú spätné väzby. Pomôžu vám dívať sa na produkty pohľadom zákazníka. Tak budete môcť tieto slabé miesta zredukovať skôr, než vám negatívne narušia chod podnikania.

Spätná väzba zákazníkov je najlepším spôsobom merania spokojnosti

Aj keď je veľmi dôležité poskytovať klientom najlepší produkt či službu, z dlhodobého hľadiska to je nedostačujúce na jeho udržanie si. Musíte sa snažiť zvýšiť mieru spokojnosti. Čím viac budete počúvať potreby a túžby svojich klientov, tým viac zákazník bude spokojný.

Z vašich kritikov sa stanú obhajcovia značky a budú vás odporúčať ľuďom vo svojom okolí. To je tá najlepšia marketingová kampaň s veľkou hodnotou a nízkymi nákladmi.

Spätnú väzbu môžete získavať osobne, prostredníctvom e-mailu, cez telefón alebo cez webovú stránku. Používanie otázok založených na hodnotení pri meraní spokojnosti zákazníkov vám pomôže sledovať ako šťastní (alebo nešťastní) vaši zákazníci sú.

Spätná väzba zákazníkov prináša konkrétne údaje a pomáha tak pri rozhodovaní sa o ďalších krokoch

Môže vám to ušetriť čas i peniaze. V prípade, že ponúkate zlý produkt, zastavíte to vďaka reakciám skôr, než prídete o viac peňazí. Spätná väzba vám ukáže, čo funguje a čo nie. Budete tak robiť múdrejšie rozhodnutia. Potrebujete získať silné konkurenčné výhody, mať od zákazníkov lojalitu a získať svojich zástancov.

Okrem toho, najlepšie obchodné rozhodnutia sú založené na údajoch. Spätnú väzbu využite na to, aby ste podľa nich riadili obchodné aj marketingové rozhodnutia. Ak vysoké percento zákazníkov kritizuje funkciu produktu, vypočujte ich a urobte voči tejto chybe opatrenia.

Spätná väzba zlepšuje skúsenosti zákazníkov s vašou značkou

Vďaka reakciám zákazníkov budete mať lepší prehľad o tom, čo si myslia a ako na nich vaša značka pôsobí. Reálne vám to pomôže tak, že sa k vám zákazníci budú vracať. Nesmiete ich nechať v pochybách o svojej firme. Ak sa zákazníkovi bude zdať, že už mu nemáte čo ponúknuť, začne sledovať konkurenciu a nájde si niekoho iného.


Nech je teda jedným z cieľov aj spätná väzba od zákazníkov, aby ste mohli čo najviac zlepšovať svoju firmu, produkt či službu a získavať viac skúseností. Spätná väzba by nemala byť niečím druhoradým, nemala by byť zverená neskúsenej osobe. Je to totiž jedna z najdôležitejších zložiek úspešného podnikania.


Pamätajte na to, že spätná väzba od zákazníkov je schopná poskytnúť cenný prehľad o názoroch na váš produkt alebo službu. Budete tak časom môcť vytvoriť niečo, čo zákazníci budú kupovať. Vďaka tomu prekročíte ich očakávania a zákazníci budú dostávať viac než čakali.

V súčasnosti, kedy je na trhu silná konkurencia, pričom sa toto číslo neustále zvyšuje, je spätná väzba naozaj niečím, bez čoho nebudete napredovať a zlepšovať sa. Ak vaši zákazníci budú vidieť, že konštantne rastiete a nestagnujete, vytvoria si o vás trvácny dobrý dojem a to je pre podnikateľa a jeho firmu na nezaplatenie.


Ak budete mať niekedy pocit, že spätnej väzby stačilo, alebo že je jej už dosť, nenechajte sa týmto pocitom zmýliť.

Tu platí, že čím viac spätnej väzby máte, tým je to lepšie.



Páčil sa Vám tento článok?

Zdielajte ho

Tip

Uľahčite si podnikanie


Získajte:

Viac zákaziek vďaka prístupu k aktuálnym dopytom

Priestor na prezentáciu Vašej spoločnosti na internete

Nástroj na tvorbu jednoduchých dokladov (faktúr, dodacích listov a cenových ponúk)

a mnoho iného...


Zaregistrujte sa zdarma bez akejkoľvek viazanosti alebo mesačných poplatkov


Registrácia zdarma